به گزارش ایرنا مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت گفت: دولت آمریکا یک طرفه و بدون توجه به نظر طرف مقابلش که ایران است از توافقنامه‌ای که بین ایران و قدرت‌های جهانی در موضوع هسته‌ای صورت گرفته بود خارج شد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: از آنجایی که آمریکا در حالی از برجام خارج شده است که ایران به مفاد این توافقنامه کاملاً پایبند بوده لذا دولت آمریکا اگر واقعا خودش را پایبند قوانین بین‌المللی می‌داند حق ندارد از این توافقنامه خارج شود.
امام‌جمعه مسجد مکی اهل ‌سنت زاهدان خروج آمریکا از برجام را غیراخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و افزود: چنین اقداماتی سبب می‌شود که توافقنامه‌ها و معاهده‌ها ارزش و اعتبار خودشان را از دست بدهند.
وی ادامه داد: ما خروج آمریکا از برجام را محکوم می‌کنیم و از سایر کشورهای عضو برجام انتظار داریم که بر این توافقنامه ثابت‌قدم بمانند و عقب‌نشینی نکنند ایران نیز بر این قرارداد پایبند خواهد بود.
وی با اشاره به حمله موشکی اسرائیل به سوریه، ضمن محکوم کردن این اقدام اسرائیل خاطرنشان کرد: هیچ کشوری حق ندارد به کشوری دیگر تجاوز کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه مرکز بی صداقتی، دروغگو یی وبی شرمی آمریکاست گفت: هیچ وقت دولت آمریکا با کشورهای دیگر رو راست نبوده است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی افزود: برجام و عدم پایبندی ترامپ به توافقات قبلی یکی از مصادیق بی اعتماد بودن به این کشور است.
وی اضافه کرد: اینها دشمن اسلام هستند و هدف آنان سلطه گری است.
امام جمعه اهل‌ سنت ایرانشهر گفت: اگر دروغ و سیاست های کذب در جامعه و جهان رایج شود دیگر هیچ اعتمادی به هیچ کس نمیشه کرد.
وی افزود: راستگویی، عفت و پاکدامنی وروزی حلال موجب رستگاری انسان می شود.
7314/7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.