مرتضی فرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شبانه روز گذشته در میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از روز پنجشنبه هفته گذشته به مدت 2 روز بیشتر نقاط این استان را فرا گرفت امروز به طور موقت فروکش کرد.
وی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد ادامه داد: روز گذشته میزان ذرات معلق در هوای زاهدان به 875 میکروگرم بر متر مکعب یعنی افزون بر پنج برابر حد سالم رسید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا مجددا تا پایان هفته شاهد وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک در بیشتر نقاط استان هستیم.
فرجی افزود: روز گذشته همچنین شاهد بارش های خوبی در سطح استان بودیم به طوری که بیشترین میزان آن با 49 میلی متر در بهشت آباد بمپور، 35 میلی متر در شمس آباد ایرانشهر، 10 میلی متر در توابع زابل و 9 میلی متر در توابع سراوان گزارش شد.
وی ادامه داد: بارش پراکنده و جزئی باران امروز و فردا نیز در برخی نقاط سیستان و بلوچستان تداوم دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.