محسن الله دادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید گندم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است. 
وی گفت: تعیین قیمت و کیفیت گندم خریداری شده بر عهده عوامل تشخیص و ذیحساب شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان ایرانشهر است. 
وی با بیان اینکه خرید گندم مازاد از سوی 2 مرکز در ایرانشهر انجام می شود، گفت: این مراکز شامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و کارخانه آرد سه ستاره این شهرستان است.
وی ادامه داد: ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش از 45 هزار تن گندم را در سیلوهای خود دارد.
رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید حدود 40 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان ایرانشهر و حومه خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شود.
الله دادی اظهار داشت: به ازای هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال به کشاورزان از سوی دولت پرداخت می ‌شود.
وی افزود: امسال کشاورزان ایرانشهری بیش از هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت محصول راهبردی گندم اختصاص داده اند که نسبت به پارسال 17درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: کشت گندم در ایرانشهر از ابتدای آبان تا اواخر آذر ادامه دارد و برداشت آن نیز از اواخر فروردین آغاز می شود.
به گزارش ایرنا ایرانشهر با 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 17 هزار بهره بردار یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان و قطب کشاورزی منطقه محسوب می شود.
7314**8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.