غلامرضا مجیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان چابهار از طریق دریای عمان به آبهای اقیانوس هند راه دارد و این بهترین موقعیت برای جابجایی کالا و مسافر است.
وی افزود: کشورهای آسیای میانه می توانند از طریق چابهار کالاهای خود را به سایر نقاط جهان صادر و یا وارد کنند.
وی با بیان اینکه چابهار بهترین موقعیت برای ورود و خروج کالاهای کشور محصور در خشکی افغانستان را دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان برای جابجایی کالا به دلیل متصل بودن به آبهای اقیانوسی هیچ ناامنی وخطری آن را تهدید نمی کند.
وی بیان کرد: راه اندازی خطوط مستقیم کشتیرانی به کشورهای همجوار علاوه بر ایجاد هزاران اشتغال سبب رونق ترانزیت کالا نیز می شود.
مجیدی اظهار داشت: چابهار یکی از بهترین مناطق برای توسعه استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود و با موقعیتی که دارد برای ایران و کشورهای همجواز حائز اهمیت فراوانی است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: یکی از راههای توسعه روابط با کشورهای همجوار راه اندازی خطوط مسافری است که در صورت ایجاد خط مسافری چابهار- کراچی و گوادر، چابهار به عمان و دیگر مناطق هم مرز آبی به توسعه گردشگری منطقه کمک شایانی می کند.
وی بیان کرد: در نظر گرفتن تخفیف ها در زمینه عوارض و خدمات دریایی به افزایش ترانزیت، صادرات و واردات کالا منجر می شود.
وی بر تسریع در تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان - زابل - سرخس، دوبانده کرده جاده ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار تاکید کرد.
وی افزود: توسعه سواحل مکران مد نظر رهبر معظم انقلاب و مسئولان بلندپایه کشوری است و چابهار بزودی پس از تکمیل زیرساخت ها به یکی از بهترین مناطق برای تجارت و ترانزیت کالا تبدیل خواهد شد.
وی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مرز ریمدان، بنادر صیادی شیلاتی، منطقه آزاد را بهترین فرصت برای رونق اشتغال و تجارت عنوان کرد و افزود: چابهار بهترین موقعیت را در زمینه گردشگری، کشاورزی، ترانزیت کالا و استقرار صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، فولاد و خودروسازی دارد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از شرق با کشور پاکستان، از جنوب با دریای عمان(مکران)، از غرب با بندر کنارک و از شمال به شهرستانهای دیگر سیستان و بلوچستان متصل است.
بندر و منطقه آزاد چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.