سید رضا موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری 9 هزار هکتار زمین و باغ در زابل زیر کشت انواع محصولات رفت و با توجه به کم آبی 11 هزار هکتار نیز بلا استفاده باقی ماند.
وی ادامه داد: افزون بر 90 درصد مزارع زیر کشت رفته در زابل به دلیل خشکسالی شدید و بی سابقه خسارت دیدند.
مدیر جهاد کشاورزی زابل افزود: از مجموع 9 هزار هکتار زمین و باغ در این شهرستان تنها هزار و 600 هکتار آن زیر پوشش بیمه قرار دارد.
موسوی تصریح کرد: از آنجایی که بخش قابل توجه ای از جمعیت زابل یعنی حدود 35 هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند ضروری است تمهیدات لازم برای جبران خسارت های وارده به آنان اندیشیده شود.
به گزارش ایرنا خشکسالی حدود 2 دهه در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های زندگی مردم رنج دیده این دیار را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.
عمده فعالیت اقتصادی و معیشتی مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون بر حوزه کشاورزی استوار است که متاسفانه وابستگی 100درصدی این منطقه به منابع آب رودخانه خارجی هیرمند سبب شده تا از حدود 19 سال پیش تاکنون گرفتار خشکسالی ناشی از قطع آب این رودخانه شده اند و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مرزنشین به حد بسیار بحرانی و سخت برسد.
زابل به عنوان یکی از شهرستان های پنجگانه منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.