دراین مطلب آمده است: روز جهانی آزادی مطبوعات را در حالی پشت سر گذاشتیم که خبرنگاران و اصحاب مطبوعات در سراسر جهان با گیر و گرفت های فراوان مواجه هستند و اصحاب قدرت و ثروت و دشمنان آگاهی مجدانه می کوشند مانع اطلاع رسانی مطبوعات به مردم شوند.
فاجعه بار ترین حادثه در چند روز قبل در افغانستان و در شهر کابل اتفاق افتاد. کمینی که داعشی ها برای کشتار خبرنگاران پهن کردند، ابتدا یک انفجار و به دنبال آن اجتماعی از خبرنگاران که برای کسب و مخابره ی خبر در صحنه حاضر شدند و انفجار دوم و قتل عامی که به راه افتاد.
مرگ هر خبرنگار، ضربه ای بر پیکر آگاهی و آزادی جامعه است، آن هم نه یک جامعه ی کوچک و محلی بلکه جامعه ی جهانی چرا که اکنون مدت هاست که جهان یک دهکده شده و پیوستگی های آن به همدیگر فراتر از حد تصور گشته است.
متاسفانه اکنون ده ها خبرنگار در کشورهای مختلف جهان تحت بازداشت هستند و یا به زندان محکوم شده اند و دوران محکومیت خود را می گذرانند. جرم آنان آگاهی بخشی و دفاع از حقوق انسانی و اجتماعی مردمشان است. برای همه ی آنان آرزوی سلامتی و آزادی دارم.
ضمن گرامی داشت روز جهانی مطبوعات به همه ی آزادمردان و آزادزنان خبرنگار و اصحاب مطبوعات و رسانه در سراسر جهان این روز فرخنده را تبریک می گویم.
8006 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.