به گزارش ایرنا احمدعلی کیخا روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زابل اظهار داشت: در توپوگرافی شمال سیستان و بلوچستان باد و تغییرات اقلیمی سبب شدت طوفان و افزایش تعداد روزهای گرفتار در باد شده است که با ایجاد شرایط مناسب باید این خسارت ها به مردم کاهش پیدا کند.
وی بیان کرد: یکی از چالش های امروز خاورمیانه، ایران و به ویژه منطقه سیستان کم آبی است به طوری که ارتباط با افغانستان توسط وزارت نیرو و دریافت حق آبه هیرمند این منطقه را از معضل خارج می کند.
وی وحدت عملی در میان نخبگان و مردم را عامل مهم و تاثیر گذار در توسعه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی از تاخیر در ایجاد زیرساخت های بازارچه های مرزی شاه گل، تخت عدالت و بش دلبر در شمال سیستان و بلوچستان گلایه کرد و گفت: افزون بر 9 ماه از تصویب این بازارچه ها در منطقه سیستان می گذرد و ایجاد زیرساخت های آن به کندی پیش می رود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بدور از هر گونه سلایق سیاسی و فکری برای دفاع از سیستان در شرایط سخت باید کنار هم باشند چرا که تنها صدای نماینده در مجلس کافی نیست.
کیخا از سفر وزیر کشور و کارشناسان سایر وزارتخانه ها به سیستان خبر داد و اظهار داشت: این سفر با هدف بررسی مشکلات مردم منطقه از نزدیک انجام می شود.
وی احیای دوباره سازمان عمران سیستان را خواستار شد و تاکید کرد: احیای دوباره این سازمان سبب توسعه منطقه می شود.
وی بیان کرد: برنامه های توسعه ای در منطقه سیستان باید به گونه ای طراحی شود که وابستگی به آب کاهش پیدا کند.
کیخا وظیفه دانشگاه زابل را توسعه و پرورش نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: پایش علمی مستمر در رابطه با مسائل آب، ریزگردها، دریاچه هامون و فقر مطلق از جمله وظایف این مرکز علمی است.
7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.