دکتر مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که متعاقب خشکسالی براثر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن دام ها مستعد ابتلاء به بیماری های مختلف می شوند با افزایش سطح ایمنی می توان خسارات ناشی از بروز این بیماری ها را به حداقل رساند.
وی افزود: جمعیت هدف طرح مذکور 30 درصد دام سبک و سنگین و طیور بومی سراسر سیستان و بلوچستان است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سمپاشی دام و جایگاه دام علیه بیماری های انگلی به ویژه کنه به عنوان ناقل بیماری تب کریمه کنگو و واکسیناسیون دام و طیور مانند تب برفکی، شاربن، آنتروتوکسمی، هاری و نیوکاسل از جمله برنامه های اداره کل دامپزشکی استان در مقابله با عوارض خشکسالی است.
حسینی گفت: این نهاد با هدف کاهش مخاطرات خشکسالی از سال گذشته تاکنون برنامه های ویژه ای نظیر تشکیل کارگروه فرعی خشکسالی در کمیته سلامت دامپزشکی استان و شناسایی نقاط بحرانی و آسیب پذیر در مناطق روستایی و عشایری را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 347 هزار و 156 نفر در سیستان و بلوچستان آموزش های لازم را در خصوص بیماری های مشترک قابل انتقال به انسان به ویژه هاری و تب کریمه کنگو فرا گرفتند و مبارزه با بیماری های انگلی نیز انجام شد.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
7316 **6081
.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.