رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرد و خاک اغلب شهرهای این استان را دربر گرفته است.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز گرد و غبار مناطق غربی شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان را در بر گرفته و در برخی نقاط دید افقی تا 200 متر کاهش یافته است.
 
ملاشاهی افزود: ریزگردها دید افقی در ایرانشهر، سراوان، مهرستان، خاش، زاهدان، نیکشهر، زابل و نصرت‌آباد را به شدت کاهش داد به طوریکه بیشترین کاهش دید مربوط به سراوان و ایرانشهر با شعاع 300 متر بوده است.
 
وی گفت: مناطق مرکزی و جنوب استان همچنان درگیر گردوغبار هستند و به نظر می‌رسد در شمال استان وضعیت به نسبت بحرانی‌تری را در پیش داشته باشیم و وزش بادهای 120 روزه مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.
 
وی ادامه داد: از فردا وزش باد شدید و گردوخاک در پنج شهرستان شمال استان آغاز می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. در 24 ساعت گذشته نیز سرعت وزش باد در زابل به 79 کیلومتر بر ساعت رسید و کیفیت هوا را به‌شدت کاهش داد. سرعت طوفان در سیستان و بلوچستان به 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
ملاشاهی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آسمان استان همچنان غبارآلود و قسمتی ابری باشد، افزود: از بعدازظهر تا پایان هفته در شهرهای شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد که سرعت وزش باد بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.
 
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باوجود وزش این باد کاهش شدید دید در پنج شهرستان شمال استان رخ می‌دهد که تا روز چهارشنبه در نقاط مستعد طوفان گردوخاک و حرکت شن‌های روان انتظار می‌رود.
 
وی ادامه داد: در این مدت در نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان افزایش غلظت غبار، کاهش دید، وزش باد در برخی ساعات همراه گردوخاک را با شدت کمتر خواهیم داشت. در نواحی جنوبی و سواحل نیز طی سه روز آینده هوا غبارآلود و وزش باد در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
ملاشاهی درباره وضعیت دمایی استان نیز گفت: در شبانه‌روز گذشته راسک و قصرقند با دمای 44 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان و زاهدان با دمای 19 درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده دمای هوای شهرهای استان بین 6 تا 10 درجه سردتر شود.

وی در پایان گفت: دریای عمان تا چهارشنبه مواج خواهد بود و در سواحل این دریا شاهد گردو خاک خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.