غلامعلی گنجعلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند خرید گندم در ایرانشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گندم برخی از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه میزان جوی آنها زیاد است خریداری نمی شود.
وی افزود: بر اساس شرایط و دستورالعمل هایی که از سوی دولت اعلام شده تنها گندم هایی که میزان جوی آنها تا هشت درصد باشد به منظور حمایت از کشاورزان خریداری می شود.
وی تصریح کرد: وجود جو در گندم کشاورزان دلگان بین 13 تا 28 درصد گزارش شده است که بر اساس قانون نمی توانیم این نوع گندم را خریداری کنیم.
وی با اشاره به خرید تضمینی گندم کشاورزان گفت: ملاک این نیست که حتما دولت هرچه کشاورزان گندم دارند را خریداری کند بلکه گندم مازاد بر مصرف آنان خریداری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی دلگان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر هزار تن بذر اصلاح شده در سال زراعی 96- 97 در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.
غلامرضا سجادی اظهار داشت: علت وجود جو در گندم های تولیدی کشاورزان تنها از بذری که به آنان داده شده نیست بلکه در گذشته در آن زمین جو کشت شده است.
وی افزود: سطح زیر کشت گندم در دلگان هشت هزار هکتار است که پیش بینی می شود کشاورزان این شهرستان 28هزارتن گندم برداشت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: تاکنون سه هزارتن گندم کشاورزان این شهرستان خریداری شده که تنها 10 درصد در این گندم ها جو وجود داشته است.
به گزارش ایرنا امسال دولت گندم را کیلویی 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می ‌کند.
30 هزار هکتار زمین شامل 20 هزار هکتار زراعی و 10 هزار هکتار باغی در شهرستان دلگان وجود دارد.
دلگان در 485 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از مناطق مستعد کشاورزی این استان محسوب می شود.
7314**3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.