سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت : تاکنون مجوز فعالیت 81 سمن (سازمان مردم نهاد ) در 14 شهرستان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،محمود رضا امیاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته جوان ، ضمن اشاره به اینکه جوانان نقشی اساسی در  سمن ها ایفا می کنند درخصوص برنامه های هفته جوان، اظهار داشت : تجلیل از جوانان برتر و موثر استان در عرصه‌های ورزشی، قرآنی، کارآفرینی، گردشگری، علمی، فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری و برگزاری جشنواره امید از مهم‌ترین برنامه های هفته جوان استان است.

امیاری اظهار داشت:از آنجایی که فعالیت‌های مرتبط با جوانان باید با رویکرد مشارکتی، امید و نشاط آفرینی باشد برنامه‌های هفته جوان استان نیز با همین رویکرد برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تاکنون 180 تقاضای آغاز فعالیت سمن‌ها در سیستان و بلوچستان در این اداره کل ثبت شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری اشتغال، کارآفرینی، آسیب‌های اجتماعی جوانان، ازدواج، مبارزه با مواد مخدر، گردشگری و فضای مجازی از اولویت برنامه های این مجموعه در سال‌جاری است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال 96، پنج هزار و 46 برنامه در حوزه جوانان در سیستان و بلوچستان اجرا شد افزود: برای امسال نیز این برنامه ها در 9 سرفصل توسط دستگاه‌های مربوطه اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اعتبار خوبی برای تکیمل طرح‌های ورزشی برای جوانان ، به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و این اعتبار در جهت اتمام پروژه‌ها و سالن‌های ورزشی نیمه تمام استان استفاده خواهد شد.

وی با تاکید به اهمیت حضور جوانان در برنامه های اوقات فراغت افزود : برنامه های اوقات فراغت ویژه جوانان محدود به فصل تابستان نبوده وحدود 240 برنامه مانند اردوهای جهادی و برنامه‌های علمی و فرهنگی برای تمامی ماه‌های سال ، برای جوانان برنامه ریزی شده است.

امیاری خاطر نشان کرد: پروژ‌ه‌های مانند سالن ورزشی و تجهیز دهکده المپیک زاهدان ، زمین فوتبال چابهار و استادیوم ورزشی زهک از جمله پروژه های در دستور کار این اداره کل تا پایان سال ۹۷ است.

امیاری در پایان در خصوص تعیین وضعیت نیروهای این اداره کل، اذعان داشت: هزینه‌های زیادی برای تامین مالی نیروهای حق الزحمه ای پرداخت می شود و در تلاشیم تا با رایزنی های صورت گرفته اقدامات لازم برای تعیین وضعیت نیروها صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.