به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تقویت زیرساخت های بخش حمل و نقل در هر منطقه توسعه و پیشرفت آن منطقه را بدنبال دارد.
وی افزود: گستردگی سیستان و بلوچستان تبدیل به یک معضل شده و تنها راه حل رسیدن به توسعه این استان توجه ویژه به زیرساخت های بخش حمل و نقل است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی دارد و تا زمانی که زیرساخت های حمل و نقل در این استان فراهم نشود نمی توان به توسعه پایدار دست یافت.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر توسعه راههای این استان باید استانداردسازی نیز مد نظر قرار گیرد.
محبی اظهار داشت: از ظرفیت های دریای عمان برای توسعه سیستان و بلوچستان متاسفانه تا کنون بهره کافی برده نشده است.
وی افزود: ظرفیت های گردشگری، صید و صیادی در دریای عمان برای توسعه سیستان و بلوچستان باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به شکل نامناسب شهرهای سیستان و بلوچستان از لحاظ هندسی افزود: طرح های تفصیلی برای سر و سامان دادن به وضعیت شهرهای این استان باید مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: متاسفانه رشد سکونتگاه های غیر رسمی در اطراف شهرهای سیستان و بلوچستان یک عارضه بزرگ محسوب می شود که مهندسی شهرها را بهم ریخته است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با معضل خشکسالی و کم آبی دست و پنجه نرم می کند که نیاز است در این رابطه برنامه ریزی های مدون انجام شود.
محبی اظهار داشت: برنامه ریزی های طولانی مدت در رابطه با معضلات و مشکلات سیستان و بلوچستان باید انجام گیرد تا در مواقع ضروری بتوان از این برنامه ها برای عبور از بحران استفاده کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 210 میلیارد تومان اعتبار مصوب عمرانی در سال 96 به استان اختصاص پیدا کرده که در مجموع 42 درصد تخصیص نقدینگی و اسناد خزانه را شامل می شود.
غلامرضا مالکی اظهار داشت: از 402 میلیارد تومان اعتبار نقدی اسناد خزانه سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد آن نقد شده است.
وی بیان کرد: اسناد خزانه بحث جدیدی در اعتبارات هزینه ای و مالی کشور است، پیمانکاران سیستان و بلوچستان به دلیل ضعف بنیه مالی که دارند می توانند از این محل استفاده کنند.
وی ادامه داد: کلاس های آموزشی به منظور آگاهی از نحوه استفاده از اسناد خزانه توسط پیمانکاران سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این کلاس ها نحوه استفاده و هزینه کرد اسناد خزانه به پیمانکاران آموزش داده می شود.
به گزارش ایرنا در این نشست مشکلات و نواقص طرح تفصیلی شهرستان های زابل و میرجاوه مورد بررسی اعضای شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
همچنین در این نشست مقرر شد تا محدوده منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در مکانی نزدیک به مرز باشد تا مانع توسعه این شهر نشود.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.