به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در دومین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: از آنجایی که دشمنان در جداکردن حماسه عاشورا از فرهنگ مردم ناتوان هستند تلاش می کنند محتوای آن را کم ارزش نشان دهند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: دشمنان در این راه تلاش دارند با پرداختن به ظواهر، مسائل احساسی و بی محتوا، از تبیین اهداف بلند عاشورا و برجسته سازی اشعار حماسی حضرت ابوالفضل(ع) جلوگیری کنند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: خیلی از دلسوزان، آگاهان و نخبگان وارد صحنه مبارزه با احساسی و بی محتوا کردن فرهنگ عاشورا شدند و هزینه های زیادی را هم در این زمینه پرداخت کرده اند.
آیت الله سلیمانی چشم و هم چشمی را از جمله آسیب های هیات های مذهبی دانست و گفت: بسیاری از هیات های مذهبی یا فعالان حوزه دینی در اجرای برنامه ها یا ساخت مساجد و غیره با یکدیگر رقابت می کنند که این مساله برای این حوزه آسیب زاست.
عضو خبرگان رهبری افزود: باید در اجرای برنامه ها و مناسبت ها از کارهای افراطی پرهیز شود و در چارچوب شرع و دین حرکت کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حرکت در چارچوب شرع به معنی ساماندهی بعضی از کارهاست ما در منطقه ای زندگی می کنیم که اگر بنا باشد نوع برگزاری مراسم و مناسبت های اسلامی در چارچوب مقررات دینی نباشد به طور قطع اثر معکوس دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با اشاره به نصب بلندگوهای متعدد برای برگزاری مراسم ختم صحیح بخاری در شهر زاهدان گفت: برادرم مولوی عبدالحمید را بعد از ماجرای ختم بخاری ندیدم تشریف بردند تهران می خواستم به ایشان بگویم که نخستین سالی بود شما بلندگوها را در این شهر نصب و تا پاسی از شب برای این مراسم به صدا درآوردید اگر همین کار را ما در شب عاشورا و تاسوعا بکنیم زیبنده است؟ به یقین زیبنده نیست زیرا موجب آزار مردم می شود.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: ما نمی توانیم در مسیر رسیدن به هدف وسیله غیر شرعی را برای خودمان ملاک کار قرار دهیم و فهمیدن حلال و حرام بودن کارها نیازمند اقدامات کارشناسی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته حدود 122 نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در استان برگزار شد که خروجی آن 456 مصوبه بود.
حجت الاسلام عیسی بزمانی با تاکید بر هم افزایی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: اعضای ستاد باید در مسیر ارتقای کیفی سازی فعالیت های فرهنگی در جامعه تلاش کنند.
وی تاکید کرد: فعالان این حوزه باید آگاهی لازم را از بدعت های نوظهور داشته باشند و مجالس خود را به سمت اهداف نظام و انقلاب هدایت کنند.
به گزارش ایرنا در این همایش از فعالان حوزه ساماندهی فعالیت های مذهبی در سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.