مسعود مالکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان وجود نداشت اما بعد از آن تا سال 92، 177 کیلومتر بزرگراه شامل 150 کیلومتر در محدوده این اداره کل و 27 کیلومتر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر ساخته شد.
وی ادامه داد: از سال 92 تاکنون در محدوده اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان 80 کیلومتر بزرگراه با اعتبار حدود هزار و 120 میلیارد ریال ساخته شده است.
وی افزود: علاوه بر143 کیلومتر بزرگراه در دست اقدام، مطالعات 45 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - خاش با اعتبار هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده برگزاری مناقصه است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین مطالعات 390 کیلومتر باند دوم بزرگراه در حوزه این اداره کل انجام شده و اجرای آن نیازمند هفت هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار است.
مالکی کل راههای سیستان و بلوچستان را حدود22 هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 11 هزار کیلومتر آن در حوزه استحفاضی این اداره کل و بقیه در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب این استان است.
وی همچنین کل بزرگراه موجود سیستان و بلوچستان را 264 کیلومتر ذکر کرد و افزود: 220کیلومتر بزرگراه در حوزه راه و شهرسازی استان و بقیه در حوزه راه و شهرسازی ایرانشهر قرار دارد.
به گزارش استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.
راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.