به گزارش ایرنا، سید تقی نور بخش روز جمعه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: این سازمان در سال 96 بیش از 52 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده که این رقم معادل 50 درصد درآمد نفتی سال قبل بوده است.
وی ادامه داد: همچنین پارسال 22 هزار میلیارد تومان در بخش درمان و سه هزار میلیارد تومان در بخش تعهدات کوتاه مدت توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.
وی افزود: حقوق مستمری بگیران این سازمان در دولت یازدهم 82 درصد افزایش یافت که این میزان بیش از حد تورم بوده در حالی که در دولت های نهم و دهم کمتر از حد تورم بوده است.
وی با اشاره به فعالیت های مطلوب در حوزه درمان تصریح کرد: تعداد مراکز درمانی ایجاد شده توسط سازمان تامین اجتماعی در مناطق محروم کشور در دولت تدبیر و امید معادل کل فعالیت های این سازمان از ابتدای فعالیت آن بوده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: هم اینک بیمارستان 256 تختخوابی زاهدان به دلیل نبود همکاری کافی بین این سازمان و علوم پزشکی و نبود نیروی متخصص تنها با 181 تخت فعالیت می کند.
نوربخش تاکید کرد: بر اساس قانون؛ دانشگاه علوم پزشکی موظف است تا در مناطق محروم پزشک مورد نیاز را در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد که این امر در شمال سیستان و بلوچستان به خوبی محقق شده و یکی از بیمارستان های این سازمان که حدود 10 سال بلا استفاده مانده بود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زابل فعال شده است.
وی اظهار داشت: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی به زودی توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به برخی بخشودگی های مصوب شده در کارگاه ها گفت: بر اساس آخرین تصمیم گیری ها بخشودگی جرائم کارگاه ها تنها به بخش هایی تعلق می گیرد که کارگاه آنها هنوز فعال باشد.
وی افزود: همچنین معافیت بیمه ای نیز برای کارفرمایانی است که حداقل 2 نفر با سن کمتر از 37 سال در کارگاه آنها مشغول به کار باشند و این معافیت می تواند برای یکی از کارکنان در نظر گرفته شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به برنامه های موجود برای مستمری بگیران بیان کرد: حدود 40 هزار نفر از مستمری بگیران این سازمان در سال قبل توسط این سازمان به سفرهای زیارتی رفته اند.
نوربخش خاطرنشان کرد: همچنین برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان وام های بدون بهره ای در نظر گرفته شده است که از هفته آینده قابل اعطاست.
وی افزود: پوشش بیمه تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان 28 درصد است که در همسنجی با سایر استانهای کشور همچون یزد با پوشش بیمه ای 78 درصد؛ بسیار پایین است.
وی بیان کرد: ایجاد بخش MRI در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان مستلزم بررسی و مشورت است.
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: این استان به دلیل پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد خود نیازمند نگاه خاص و مجزاست.
محمدحسن اباذری ادامه داد: بیمارستان های تامین اجتماعی در زاهدان، زابل و درمانگاه های آن نیز در زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار خدمات متنوعی را به بیماران ارائه می کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان افزود: این بیمارستان تجهیزات و خدمات مطلوبی دارد و در سال های اخیر هیچ تجهیزات غیر کاربردی در آن وارد نشده است.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود رادیولوژیست های خبره در این بیمارستان و نیاز مردم وجود تجیزات MRI از جمله ضروریات برای این بیمارستان است.
به گزارش ایرنا سید تقی نور بخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و هیات همراه امروز/جمعه /به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کرد.
دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه زاهدان از جمله برنامه های نوربخش به این شهرستان است.
وی همچنین عصر روز جمعه به منظور افتتاح چند طرح در روز شنبه به شهرستان های سراوان و خاش در جنوب سیستان و بلوچستان سفر می کند.
7311**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.