به گزارش ایرنا لی شوشنگ در راس هیاتی 32 نفره اقتصادی و تجاری پس از بازدید از بندر، پتروشیمی و منطقه آزاد چابهار سه شنبه شب در جمع مدیران پتروشیمی اظهار داشت: چابهار یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاران است.
وی با ابراز خوشحالی از سفر به چابهار و منطقه آزاد، بندر و شهرک پتروشمی خاطرنشان کرد: با کار و فعالیت و آماده سازی زیرساخت ها ظرف پنج تا 10 سال چابهار می تواند به توسعه برسد و مکانی مناسب برای فعالیت سرمایه گذاران باشد.
وی بیان کرد: خداوند به مردم این سرزمین یک بندر و دریا عطا کرده است که باید به عنوان نعمت الهی برای آبادانی و توسعه منطقه از این ظرفیت ها استفاده کنند.
رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین گفت: پس از برگشت نشست های متعددی با اعضای دولت و سرمایه گذاران کشور خود برگزار خواهیم کرد و ظرفیت های این منطقه را به آنان منتقل می کنیم تا بتوانند سرمایه گذاری و حضوری فعال داشته باشند.
وی گفت: بندر، منطقه آزاد، پتروشیمی و دیگر صنایع می توانند به توسعه چابهار کمک کنند و پس از بررسی نهایی، فعالیت هایی را در حوزه پتروشیمی چابهار آغاز خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: چابهار بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری کشورهای مختلف از جمله چین است.
عبدالرحیم کردی افزود: چابهار می تواند جمعیت 800 میلیونی آسیای میانه را با جمعیت 2 میلیارد نفری پیوند دهد.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران مختلف از جمله کشور چین معافیت مالیاتی 20 درصد در نظر گرفته است و چینی ها می توانند در بخش های مختلف با امنیت و آسودگی خاطر سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: چابهار نقطه ای امن برای سرمایه گذاری است.
مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران نیز گفت: شهرک پتروشیمی چابهار در زمینی به مساحت هزار و 290 هکتار در حال ساخت است که پیش بینی شده 6 واحد گاز متانول و اوره آمونیاک در آن راه اندازی شود.
محمدرضا موثقی نیا افزود: در مجموع سه میلیارد یورو در شهرک پتروشیمی مکران سرمایه خواهد شد.
وی گفت: آماده استقبال و سرمایه گذاری چینی ها هستیم و همکاری لازم را خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، لی شوشنگ رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) و هیات همراه از ظرفیت های بندری، منطقه آزاد، شهرک پتروشیمی چابهار دیدن کردند و در نشست هایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیران سایت پتروشیمی نگین مکران فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
این هیات فردا بر اساس توافقات دولت چین و ایران در مراسم ساخت پارک پتروشیمی ایران با سرمایه گذاری چینی ها شرکت و تفاهم نامه هایی را با مسئولان کشور در تهران مبادله می کنند.
این هیات به منظور پیشبرد این تفاهم نامه ها و آشنایی بهتر با شهرک پتروشیمی مکران و بازدید از ظرفیت ها، توانمندی های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی سفری یک روزه به چابهار داشت.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.