دکتر سهیلا خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری تالاسمی در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نکردن رسمی بعضی ازدواج ها و انجام ندادن مشاوره قبل از ازدواج در میان برخی زوج ها و همچنین وجود نگرش های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشدی دارد.
وی افزود: هم اینک سه هزار و 110 بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از مراکز انتقال خون این استان خون دریافت می کنند.
وی ادامه داد: بیماران مبتلا به تالاسمی با توجه به سن و وزن خود یک تا 2 واحد خون را بین 20 تا 25 روز دریافت می کنند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان توصیه کرد؛ تمامی مردم این استان با توجه به بروز مشکلات فراوان و دردآور برای مبتلایان به این بیماری ضمن ثبت کردن ازدواج ها، آزمایشات لازم را قبل از پیوند زناشویی انجام دهند تا جامعه شاهد بروز این گونه مشکلات نباشد.
خسروی ادامه داد: این افراد همچنین می توانند با دادن آزمایش تشخیص قبل از تولد که همه امکانات آن در سیستان و بلوچستان فراهم است جنین های مبتلا به این بیماری را قبل از به دنیا آمدن سقط کنند.
وی با اشاره به اهمیت اهدای خون بیان کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم سیستان و بلوچستان هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.