به گزارش ایرنا رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در این نشست اظهار داشت: تفاهم نامه ای میان 2 وزارتخانه (وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) منعقد شده که در راستای نهادینه کردن بحث سلامت در همه حوزه ها وظایفی برای شهرستانها در نظر گرفته شده است.
محمدمهران امینی فرد اظهار امیدواری کرد با استفاده از توان همه دستگاه های مرتبط و بخش خصوصی بتوانیم در همه حوزه ها به ویژه در بحث پیشگیری از آسیب ها و مسائل اجتماعی، تغذیه و بخش هایی که به نوعی با سلامت جامعه مرتبط است گام های خوبی برداریم.
وی بیان کرد: این تفاهم نامه برای بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در همه حوزه ها برای تامین سلامت جامعه منعقد شده است تا با همراهی همه ی ارگانهای دولتی و غیر دولتی در زمینه تامین سلامت جامعه گام های موثری برداشته شود.
وی با بیان اینکه همه ادارات و ارگانها در بحث سلامت سهم دارند و تنها وزارت بهداشت متولی امر سلامت نیست، خاطرنشان کرد: خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، گوارشی و رفتاری دارند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: رعایت توصیه های بهداشتی و کم هزینه می تواند از بروز بیماری هایی که در آینده گریبان اعضای خانواده را می گیرد پیشگیری کرد.
امینی فرد از کم کاری بعضی از ادارات در انجام وظایف سلامت محور انتقاد کرد و افزود: این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و بروز بیماری های واگیر و غیرواگیر خواهد شد و این سهل انگاری در بحث سلامت شهروندان پذیرفتنی نیست.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز در این نشست گفت: طرح های بزرگ بهداشتی و درمانی در سفر وزیر بهداشت به چابهار در 2 سال اخیر مصوب و اجرایی شده که نیاز است هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسند.
غلامرضا مجیدی افزود: چابهار از نظر بهداشتی از محرومیت های بالایی برخوردار است و برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در این شهرستان بیمارستان 540 تختخوابی کلنگ زنی و اجرایی شود.
وی بر تکمیل طرح های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، اختصاص پزشک متخصص، تکمیل چارت های بهداشتی و درمانی، اختصاص اعتبارات ویژه برای افزایش تخت های بیمارستانی و رسیدن به میانگین کشوری تاکید کرد.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از خیران سلامت شهرستان چابهار با اهدای لوح سپاس قدردانی شدند.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از 900 کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.