به گزارش ایرنا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان در این مراسم گفت: این دانشگاه با هدف دسترسی آسان سالمندان سیستان و بلوچستان به برنامه های آموزشی فعال شده است.
دکتر سیدمحمد هاشمی شهری اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم ارتقای شاخص های سلامت، اجتماعی کردن سلامت با افزایش مشارکت مردمی و فرهنگ سازی است.
وی ادامه داد: خودمراقبتی یکی از اهداف طرح تحول سلامت است که مردم با اصلاح سبک زندگی، ورزش و تحرک کافی و پرهیز از مصرف دخانیات از سلامتی خودشان مواظبت کنند.
وی تصریح کرد: در 2 دهه قبل بیماری های واگیر مشکل عمده نظام سلامت بود اما امروزه کنترل و کاهش یافته و بیماری های غیرواگیر مربوط به سبک زندگی مشکل عمده نظام سلامت شده است.
وی ضمن استقبال از برنامه های دانشگاه نسل سوم خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های سالمندان سبب ارتقای سلامت روحی و روانی افراد می شود و به نشاط روحی جامعه در سنین سالمندی کمک می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: با هدف ارتقای عزت و سلامت سالمندان و ترویج فرهنگ آموزشی به همه سالمندان و بازنشسته ها و تسهیل در فراگیری برنامه های سلامت در شهرستان ها بعد از چند دوره از برگزاری دانشگاه نسل سوم؛ این دانشگاه راه اندازی شده تا این قشر از طریق فضای مجازی متمرکز اطلاعات سلامت را فراگیرند و برای داشتن زندگی سالمتر برنامه ریزی کنند.
وی افزود: همه سالمندان سیستان و بلوچستان می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در این دوره های مجازی نام نویسی و برنامه های آموزشی رایگان دریافت کنند.
وی اظهار داشت: تا این لحظه 30 نفر در این دوره ها نام نویسی کردند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.