محمدعلی پیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خشکسالی امسال زندگی بیش از 70 هزار نفر در قالب 15 هزار خانوار شهرستان مرزی هیرمند را تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان اینکه خشکسالی این مدت به 80 درصد هشت هزار و 331 هکتار از زمین های زراعی و 33 هزار هکتار باغات و 40 درصد تولیدات دامی منطقه خسارت وارد کرده است، افزود: همچنین در این مدت 17 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت نرفت.
فرماندار شهرستان مرزی هیرمند در شمال سیستان وبلوچستان تصریح کرد: ضروری است برای کاهش آسیب جدی به مردم محروم منطقه تامین خوراک دام یارانه ای و آب آشامیدنی دامداران، فراهم کردن شرایط برای خروج دام های منطقه و چرای آنها در سایر استان های کشور، توزیع آرد بین روستاییان وعشایر و کمک های بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.
به گفته رئیس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان 100 درصد گستره این استان از سال گذشته دچار خشکسالی در درجات متوسط، شدید و بسیار شدید شده است.
الله بخش ریگی اظهار داشت: خشکسالی این مدت در 55 درصد از گستره سیستان و بلوچستان شدید، 34 درصد بسیار شدید و 11 درصد متوسط گزارش شده است.
خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.