صاحب گل صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان نیکشهر در مجموع 384 قنات دارد که در سال های پر بارش منبع آبی خوبی برای توسعه کشاورزی و کشت انواع محصولات زراعی و باغی بوده است.
وی بیان کرد: در مجموع بیش از 9 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی در نیکشهر وجود دارد که بر اثر خشکسالی خسارت سنگینی به آنها وارد شده است.
وی تصریح کرد: خشکسالی بیش از 20 سال اخیر خسارت سنگینی به بخش های کشاورزی، آبرسانی شهری و روستایی وارد کرده که نیازمند توجه دولت و تخصیص اعتبارات ویژه ای برای جبران این خسارت ها هستیم.
فرماندار نیکشهر گفت: بالا بودن سنگ کف و کمبود سفره های آب زیرزمینی در این شهرستان کاملا محسوس است که در مواقع بارندگی میلیون ها مترمکعب آب بدون استفاده با بجا گذاشتن خسارت به زمین های کشاورزی و خانه های حاشیه رودخانه به دریا عمان می ریزد.
صالحی تخصیص اعتبار ویژه ای برای احیا و بازسازی قنوات شهرستان نیکشهر را خواستار شد.
به گزارش ایرنا هم اینک هزار و 925 رشته قنات با 2 هزار و 327 کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
خشکسالی همچنین سبب کاهش 40 درصدی آب 600 رشته قنات و 60 درصدی آب 560 رشته قنات دیگر این استان شده است.
شهرستان نیکشهر دارای 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت، 141 هزار نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش مرکزی، بنت، لاشار و آهوران، سه شهر نیکشهر، اسپکه و بنت و 11 دهستان است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.