مهدی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک هشت آزمایشگاه دامپزشکی دولتی و 2 آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی زیر نظر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان در استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با دارا بودن بخش های سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی، کنترل کیفی میکروبی و شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مرضی و بخش پیشرفته مولکولی برای تشخیص به موقع عوامل بیماری زا و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی مورد مصرف جامعه به ارائه خدمات می پردازد.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت خاص و راهبردی این استان گفت: وجود مرزهای گسترده با 2 کشـور افغانستان و پاکستان و خطر بالقوه ورود انواع عوامل بیماری زا از آن سوی مرز سبب شد این اداره کل سال گذشته 26 هزار و 277 مورد آزمایش مولکولی برای تشخیص بیماری های مرس، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری های ویروسی آبزیان و سالمونلا در فرآورده های خام دامی انجام دهد.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.