حسین کیخا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت کلزا با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب سیستان و بلوچستان که از اواسط اسفند آغاز شده تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت کلزا اختصاص دارد پیش بینی کرد امسال افزون بر هزار و 200 تن از این محصول برداشت شود.
وی ادامه داد: شهرستان های دلگان، ایرانشهر، سرباز و خاش عمده مناطق کشت این محصول در سیستان و بلوچستان هستند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 219 کشاورز این استان در امر کاشت، داشت و برداشت کلزا مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: کشت کلزا در کنار گندم و جو در کاهش بیماری ها، آفات و رویش علف های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.
به گزارش ایرنا دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.
روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.