به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: آمریکا و همپیمانانش که مدعی دفاع از حقوق بشرند زمان حمله صدام به ایران و بمباران شیمیایی حلبچه و اینک چرا در مقابل حمله شیمیایی عربستان به مردم بی دفاع یمن سکوت اختیار کرده اند.
وی افزود: آمریکا، فرانسه و انگلیس برخلاف نظر ملت ها و کنگره کشورهای خود و شورای امنیت سازمان ملل این کار ضد انسانی را انجام دادند و با استفاده از رسانه های تحت سلطه شان در تلاشند افکار عمومی جهان را با این اقدام شوم خود همسو کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش یکبار دیگر نشان دادند که به معیارهای بین المللی پایبند نیستند ادامه داد: چگونه امکان پذیر است که دولت سوریه به منطقه ای که تروریست ها را بیرون رانده حمله شیمیایی کند.
به گزارش ایرنا، آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) بامداد شنبه 25 فروردین 97 دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند.
رسانه‌های غربی و آمریکایی در روزهای گذشته برای هموار کردن زمینه حمله آمریکا و همپیمانانش به سوریه مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی این کشور شدند و در پی آن آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه پوچ اقدام به حمله موشکی علیه مردم سوریه کردند.
امام جمعه موقت زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به شعار سال گفت: استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی که مورد تاکیدامسال رهبر معظم انقلاب است پیامدهای مطلوبی نظیر افزایش ثروت ملی، اشتغالزایی، افزایش ابتکار تولیدکنندگان داخلی، کاهش تورم، کنترل نقدینگی، افزایش رفاه عمومی و رشد و پویایی اقتصاد داخلی را به همراه دارد.
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان وزارت اطلاعات گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید امنیت بیش از گذشته سرلوحه مسئولان این بخش قرار گیرد تا از نفوذ اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فکری و جریانی در کشور خودداری شود.
وی با تسلیت شهادت چهار مرزبان سیستان و بلوچستان در هفته گذشته گفت: از وزارت خارجه و بقیه مسئولان جمهوری اسلامی توقع است تکلیف را با دولت پاکستان در این رابطه مشخص کنند.
وی افزود: تا کی مردم سیستان و بلوچستان باید شاهد به شهادت رسیدن جوانان این کشوردر منطقه باشند.
به گزارش ایرنا ساعت یک و 30 دقیقه بامداد سه ‌شنبه 28 فروردین‌ یک تیم تروریستی از داخل خاک پاکستان با حمله به برجک مرزبانی ناجا در «میل مرزی89»، قصد تصرف آن را داشتند که با مقاومت شدید نیروهای مرزبانی مستقر در برجک مواجه و با ورود نیروهای احتیاط به منطقه برای کمک به آنان، طی یک درگیری شدید، اقدام قاطعانه و به موقع رزمندگان اسلام تروریست ها را در دستیابی به هدف شوم شان ناکام گذاشتند.
در این درگیری سه نفر از تروریست ‌ها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند و بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی نیروهای احتیاط با یک تله انفجاری، 2 نفر از رزمندگان دلاور سپاه شهید و 2 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
امام جمعه موقت زاهدان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار افزود: پاسداران نماد عزت، شرف و استقلال این کشورند و این عزیزان با اقتداء به سرو و سالار شهیدان زیر بار ذلت نرفتند و شجاعانه در برابر دشمنان اسلام جنگیدند و از دین اسلام دفاع کرده و می کنند.
وی افزود: حضرت امام راحل(ره) با نگاه ژرف و فکر زیبا خود سپاه پاسداران را همچون دیگر ارگانهایی که برای این نظام الهی ضروری بود بنیان نهادند تا امروز شاهد اقتدار و عزت ایران اسلامی در تمام عرصه ها باشیم.
حجت الاسلام راهداری نفی آزادی به معنی نفی دنیا طلبی، آزادی به معنی نفی ذلت، آزادی به معنی عزت و عزیزبودن انسان و انسانیت را از مهمترین درس های سوم شعبان و عاشورا ذکر کرد.

**فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز به مناسبت روز پاسدار در بین خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: مکتبی، انقلابی و مردمی بودن سه ضلع سپاه پاسداران محسوب می شود و مهمترین ماموریت این نهاد مردمی، نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.
سردار پاسدار حسین معروفی افزود: سپاه یک نهاد صرفا نظامی نیست بلکه به عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی هر زمانی احساس کند کشور در خطر است برای مقابله با تهدید وارد میدان می شود.
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپر بلای مردم و نظام در مقابل خطرات و تهدیدات است گفت: سپاه از زمان تاسیس تاکنون ثابت کرده در میدان عمل و در هر عرصه ای که خطری مردم، نظام و انقلاب اسلامی را تهدید کند در اوج ایثار و گذشت و فداکاری در خط مقدم مقابله با خطرات و تهدیدات است.
فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: سپاه در کنار فعالیت های نظامی برای سازندگی کشور و تحقق بیانات رهبری در رابطه با محرومیت زدایی تلاش جدی دارد.
سردار معروفی افزود: دشمنان و بدخواهان کج اندیش نظام بدانند سپاه با تمام قوت و اقتدار حتی یک سانتی متر و یک ثانیه از آرمان های انقلابی خود عقب نشینی نخواهد کرد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.