معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برنامه های هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار 'پویش همگانی سلامت برای همه در همه جا' را تشریح کرد.
دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: افتتاح جشنواره سفیران سلامت دانش آموز، پایگاه سلامت زندان، دانشگاه نسل سوم مجازی، کتابرانه سلامت دانشجویی، خانه سلامت محله در حاشیه شهر زاهدان و کلینیک سیار و برپایی کارگاه آموزشی ویژه داوطلبان سلامت از مهمترین برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: اجرای کارناوال دوچرخه سواری، المپیاد سلامت دانشجویی به طور نمادین، برنامه غربالگری سرطان، تجلیل از پیشگامان سلامت، نمایشگاه سلامت در گذر زمان و همایش نقش روحانیت و حاکمیت در ارتقای سلامت مادران از دیگر برنامه های این هفته است.
وی اظهار داشت: همچنین ظهر امروز مراسم تقدیر از فعالان سلامت نوروزی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می شود.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود نیمی از جمعیت جهان از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز خود محروم هستند و همه ساله صدها میلیون نفر بدلیل هزینه های سنگین سلامت به زیر خط فقر سقوط می کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این مراسم گفت: بیماری های عفونی را با واکسیناسیون و تامین آب سالم کنترل کردیم؛ بیماری های مزمن غیرواگیر را هم با رفتارهای سالم مدیریت خواهیم کرد.
دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: جامعه سالم محصول دانش آموزان سالم است و این گروه می توانند سفیران توانمندی برای سلامت در خانواده ها باشند.
وی افزود: حدود ۲۰ درصد از کودکان ما به درجاتی از سوء تغدیه مبتلا هستند و برای داشتن آینده ای روشن برای این کودکان لازم است تا مداخلات جدی و همه جانبه شروع شود.
‌به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.