به گزارش ایرنا عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) در سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی با برگزاری آیین هایی مشترک و به نمایش گذاشتن جلوه ای زیبا از وحدت اسلامی عید مبعث پیامبر اعظم(ص) را گرامی می دارند.
مردم مومن و ولایتمدار این استان با آذین بندی معابر و پخش نقل، شربت و شیرینی، برگزاری آیین های مختلف مبعث پیامبر اکرم(ص) را جشن گرفتند.
حضور نوجوانان و جوانان در این آیین های جشن و سرور یکی از جلوه های زیبای این جشن هاست که رونق خاصی به این محافل معنوی بخشیده است.
نورافشانی در اماکن عمومی و برگزاری جشن ولادت در برخی مساجد شهر زاهدان از دیگر برنامه های شب گذشته بود.
حضور با شکوه نوجوانان و جوانان شیعه و سنی در جشن های عید مبعث و به پاس رسالت خاتم الانبیاء(ص) شور و حال خاصی به این آیین ها بخشیده است.
بسیاری از جوانان دختر و پسر شیعه و سنی به میمنت شب عید مبعث زندگی مشترک خود را با جشن و سرور آغاز کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: 460 مبلغ، 230 مبلغه و 145روحانی مستقر در برگزاری هر چه باشکوهتر عید مبعث در سراسر این استان فعالیت می کنند.
حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی گفت: پیامبر اکرم(ص) در عید مبعث به نبوت و پیامبری مبعوث شدند و بار سنگین رسالت بر دوش نازنین ایشان قرار گرفت.
وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هر ساله به منظور پاسداشت این عید بزرگ، تبیین معارف اسلامی و تبلیغ احکام الهی و نورانی اسلام و سیره و شخصیت و مرام پیامبر اسلام(ص) اقدام به اعزام مبلغ به سراسر استان می‌ کند.
وی تصریح کرد: مبلغان ویژه عید مبعث به مدت سه روز در مناطق تبلیغی حاضر شده و اقدامات لازم را برای برپایی محافل جشن مبعث انجام می دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برپایی نماز جماعت و تبلیغ چهره به چهره از جمله اقداماتی است که مبلغان در قالب آنها توجه به معارف قرآنی و معرفی صحیح سیره اهل‌ بیت (ع) به ‌ویژه پیامبر اکرم (ص) را تبلیغ می کنند.
وی بیان کرد: خداوند با خلقت حضرت محمد مصطفی(ص) خیر و برکت و رحمت را بر بندگان خود ارزانی کرد و وجود آن بزرگوار بزرگترین رحمت برای جهانیان است.
وی افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) به عنوان بزرگترین پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان خلقت اش خیر و رحمت ابدی را برای تمام انسان ها به ارمغان آورد.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بزرگترین دستاورد ولات رسول اکرم صلی الله علیه و سلم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: رسول اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ و سلم زمانی متولد شد که تمام دنیا را تاریکی فرا گرفته و بشر از لحاظ اعتقادی، اخلاقی و عمل سقوط کرده بود به طوری که ادیان یهودیت و مسیحیت دستخوش تحریف شده و انسان‌ ها گرفتار کفر، شرک، هواپرستی و خرافات بودند.
وی تاکید کرد. ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگی رسول اکرم صلی‌ الله ‌علیه‌ و سلم برای بشریت مایه‌ رحمت است.
وی ادامه داد: آن‌ حضرت راه رسیدن به خدا و زندگی سالم و مطابق فطرت را به بشر نشان داد و به او آموخت که چگونه خودش را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و عملی نجات دهد.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) انسان را از تمام رذایل اخلاقی و پستی‌های اعتقادی و اخلاقی پاک و تزکیه می‌ کند همان‌ گونه که صحابه را تزکیه کرد.
به گزارش ایرنا، حضرت محمد مصطفی (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، همزمان با سال 13 پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، از سوی خدا به پیامبری نائل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و یکتاپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.
روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بود، روز مرگ کرامت هایی که به پای بت ها قربانی می شد، روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود.
در سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) جای جای ایران اسلامی را شادی فرا گرفته، چرا که خوب می دانند که با برگزیده شدن پیامبر خوبی ها، راه نجات از تاریکی و گمراهی به بشریت آموخته شد.
تاریخ؛ بعثت رسول اکرم(ص) را بزرگترین رویداد می داند که با آغازش، بار دیگر نور ایمان و امید در دل مستضعفان عالم دمیدن گرفت، روزی که شادی را در دل آنانی زنده کرد که زیر بار ظلم و ستم بت پرستان و مستکبران کمرهایشان خم شده بود.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.