در این مطلب آمده است: خمیر دندان قابلیت های شگفتی در کنار تمیز کردن دندان ها دارد و می تواند سبب تسکین برخی دردها و خلاص شدن از شر لکه ها و بوی تند و بسیاری موارد دیگر شود.
کاهش سوزش ناشی از گزش حشرات: ناراحتی های پوست ناشی از گزش حشره ها سبب خارش می شود. قرار دادن یک قطره کوچک خمیر دندان روی نیش حشرات خارش و تورم را کاهش می دهد و با خشک کردن زخم ها و تاول ها سبب درمان سریع تر آن می شود.
کم کردن سوزش سوختگی: در سوختگی های جزئی خمیردندان می تواند تسکین موقت و خنک کننده باشد. بلافاصله بعد از سوختگی آن را به منطقه آسیب دیده بمالید و به صورت موقت تسکین دهنده خواهد بود.
کاهش اندازه لکه صورت: قبل از خواب مقدار کمی از خمیر دندان را به منطقه آسیب دیده بمالید و صبح آن را بشویید.
پاک سازی و زیبایی ناخن: دندان های ما از مینا ساخته شده اند و خمیر دندان برای آن خوب است، پس به همین دلیل خمیردندان برای ناخن ها هم مفید است. برای داشتن ناخن های پاک تر و محکم تر به سادگی ناخن های خود را با مسواک و خمیردندان بشویید.
حفظ کردن حالت مو: خمیر دندان ژلی حاوی همان محلول پلیمر است که بسیاری از ژل های مو از آن ساخته شده است. پس اگر شما از ژل مو استفاده می کنید خمیر دندان ژلی هم می تواند جایگزینی برای آن باشد.
کاهش بوی بد: سیر، ماهی، پیاز و بسیاری از مواد غذایی دیگر می تواند در سلول های پوست ما نفوذ کند و سبب ایجاد بوی بد در آن شود. کمی مالش انگشتان با خمیردندان بوی بد را از بین می برد.
حذف لکه ها:خمیر دندان می تواند لکه ها را در لباس و فرش ناپدید کند. با کمی خمیر دندان لباس را مالش دهید و سپس به صورت معمول با آب بشویید و برای پاک کردن لکه های فرش با کمی خمیردندان و برس روی محل لکه بکشید و بلافاصله با آب بشویید.
بهبود خراش چرم کفش: با یک برس خمیر دندان را به طور مستقیم به قسمت کثیف یا خراشیده بکشید.
پاک کننده نقوش از روی دیوار: برای پاک کردن نقش های کشیده شده با مداد توسط کودکان بر روی دیوارها خمیردندان می تواند یک پاک کننده عالی باشد.
درخشان کردن جواهرات طلایی و نقره ای: خمیردندان را روی جواهرات خود در شب بکشید و صبح با یک پارچه نرم آن را تمیز کنید و با آبکشی آثار خمیردندان را پاک کنید.
حذف خش سی دی و دی وی دی: یک لایه نازک از خمیر دندان را به آرامی بر روی دیسک مالش دهید و پس از آن با آب بشویید.
تمیز کردن کلیدهای پیانو: کلیدهای پیانو بر اثر تماس با پوست و جذب گرد و غبار کثیف می شود. با یک پارچه مرطوب و بدون پرز و کمی خمیر دندان به آرامی کلیدهای پیانو خود را پاک کنید.
از بین بردن بوی بد بطری کودک: اگر بطری کودک دچار بوی ترش شیر شده است، با خمیر دندان می توانید این بو را از بین ببرید.
حذف لایه های زنگ زده از آهن: ممکن است پس از گذشت زمان قسمتی از آهن زنگ زده باشد. سیلیکای موجود در خمیر دندان این لایه را حذف می کند.
8006**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.