مدیرگروه رشته بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حاشیه این کنگره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اساتید برجسته کشوری این رشته در نشست های تخصصی مختلف تا 24 فروردین مقالات خود را به صورت کنفرانس ارائه می دهند.
سیدرفیع حسینی افزود: در این کنگره آخرین دستاوردها و یافته های علمی در حوزه اپتومتری (بینایی سنجی) مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اساتید به نام این رشته از دانشگاه شهید بهشتی و ایران برای ارائه سخنرانی در این کنگره حضور دارند.
دبیر علمی چهارمین کنگره سراسری اپتومتری تصریح کرد: 40 سخنران محوری مقالات رسیده به این کنگره را در قالب پنل های تخصصی ارائه خواهند داد.
حسینی افزود: هرساله این کنگره به واسطه اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جز چهار دانشگاه تربیت کننده رشته اپتومتری یا بینایی سنجی است در این شهر برگزار می شود.
وی تصویر برداری چشمی و بکارگیری لنزهای تماسی را از مهمترین محورهای تخصصی این کنگره برشمرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تربیت کننده دانشجویان رشته اپتومتری در سطح کشور است امروزه در تمام شهرها و بیمارستان های سیستان و بلوچستان همکاران این رشته مشغول ارائه خدمت هستند.
وی افزود: هم اینک حدود 100 همکار بینایی سنج در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند و با توجه به اینکه اپتومتری خط مقدم جلوگیری از بیماری های چشمی و بینایی است در مقایسه با گذشته مشکلات چشمی در این استان کاهش چشمگیری یافته است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.