حسن شاه ولی بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از سوی دولت کیلویی 30 هزار ریال امسال کشاورزان ایرانشهری سطح زیر کشت این محصول را 100درصد افزایش داده اند.
وی میزان برداشت کلزا در هر هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر را 2 تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال حدود هزار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان اینکه کشت کلزا از اول آبان شروع و تا نیمه دوم آذر ماه ادامه دارد بیان کرد: شهرستان ایرانشهر یکی از مناطق مستعد کشت این محصول در سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب ایرانشهر برداشت کلزا از نیمه دوم فروردین آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه کلزا در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است گفت: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین در کاهش بیماری ها، آفات و رویش علف های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.
شاه ولی بر اظهار داشت: دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.
وی افزود: کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر با 30هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و17هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.