مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این آزمایشگاه در مرحله نخست بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
مهدی حسینی افزود: ساخت آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی چابهار با تجهیزات مدرن و بروز می تواند گامی بزرگ در راستای تسهیل صادرات محصولات شیلاتی و سایر فرآورده های خام دامی باشد.
وی ادامه داد: همچنین راه اندازی این آزمایشگاه نقش مهمی در آینده صنعت آبزی پروری در سیستان و بلوچستان ایفا می کند.
حسینی خاطر نشان کرد: هم اینک یک شرکت خدمات دامپزشکی، یک داروخانه، یک کلینیک دامپزشکی، یک مرکز مایه کوبی دام، 11 مرغداری صنعتی، 21 مرکز بسته بندی ماهی و میگو و 9 کارخانه پودر ماهی در سواحل و محدوده شهرستان های چابهار و کنارک فعال است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای 9 بندر ماهیگیری شامل پسابندر، تیس، کنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس و تنگ در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.