حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت در حوزه آموزش‌ های عمومی 491 نفر در کلاس های حفظ یک تا سه جزء و 225 نفر در کلاس های آموزش حفظ یک جزء و 979 نفر در کلاس های حفظ و مفاهیم کاربردی سوره ‌‎های ملک و واقعه (طرح ملی 1451) شرکت کردند.
وی افزود: همچنین 854 قرآن‌ آموز از آموزش‌ ‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در قالب 40 کلاس و 115 نفر هم از آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن بهره ‌مند شدند.
وی با اشاره به حضور قرآن ‌آموزان در دوره ‌های تخصصی قرآن، تصریح کرد: در حوزه قرائت سطح چهار قرآن کریم 30 نفر، قرائت سطح پنج قرآن 90 نفر و در حوزه ترجمه و تفسیر قرآن کریم نیز 30 نفر مورد آموزش قرار گرفتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری دوره ‌های تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی با پوشش 30 نفر در قالب یک کلاس و کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی با حضور 84 قرآن ‌آموز در قالب 2 کلاس از دیگر اقدامات آموزشی این مجموعه است.
وی افزود: بازآموزی 98 معلم قرآن، برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه 17 نفر و تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای 263 نفر از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی استان در حوزه تربیت نیروی متخصص بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.