دکتر مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرات این آبزیان به کشورهای تایلند، چین، ویتنام، مالزی و امارات متحده عربی انجام شده است.
وی افزود: این آبزیان تحت نظارت بهداشتی و پس از انجام آزمایش های مورد نیاز میکروبی و شیمیایی فرآورده های خام دامی و بعد از تایید گواهی سلامت صادرات به کشورهای مذکور صادر شده است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان صدور بیش از 300 تن میگوی دریایی و 20 تن میگوی پرورشی بعد از دریافت گواهی سلامت از چابهار به سایر کشورها را از دیگر صادرات سال گذشته ذکر کرد.
حسینی خاطر نشان کرد: هم اینک یک شرکت خدمات دامپزشکی، یک داروخانه، یک کلینیک دامپزشکی، یک مرکز مایه کوبی دام، 11 مرغداری صنعتی، 21 مرکز بسته بندی ماهی و میگو و 9 کارخانه پودر ماهی در سواحل و محدوده شهرستان های چابهار و کنارک فعال هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای 9 بندر ماهیگیری شامل پسابندر، تیس، کنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس و تنگ در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
7316**3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.