خیرالنساء امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک میلیارد ریال از این اعتبار برای توسعه و فراهم کردن زیرساخت های گردشگری چشمه آب معدنی چانف واقع در بخش آهوران نیکشهر و 700میلیون ریال دیگر نیز برای منطقه نمونه گردشگری تنگه سرحه این شهرستان توسط دهیاری های این مناطق هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: وجود مناطق بکر، روستاهای هدف گردشگری با باغات میوه های گرمسیری، شالیزارها، آبشارها و در مجموع طبیعت بسیار زیبای شهرستان نیکشهر سبب شده که این نقطه از سیستان و بلوچستان در حوزه طبیعت گردی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های فراوان گردشگری نیکشهر ضروری است با سرمایه گذاری در این حوزه زمینه جذب توریست را بیش از گذشته فراهم کرد.
امیری تاکید کرد: امسال با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تلاش می شود در راستای ثبت آثار ملموس و ناملموس و اسطوره میرکمبر، تشکیل پرونده معرفی روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر، ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی، مرمت ابنیه تاریخی همچون قلعه اسپکه و تقویت زیرساخت های مناطق گردشگری در نیکشهر اقدامات مهمی انجام شود.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 با 141 هزار و 894 نفر جمعیت در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.