علی ملاشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شدت وزش باد همراه با گرد و خاک دوشنبه شب و روز سه شنبه در شمال استان بیشتر می شود به طوری که کاهش دید و کیفیت هوا را در منطقه به دنبال دارد.
وی بیان کرد: همچنین تا اواسط هفته در ارتفاعات غربی، نواحی مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رشد ابر همراه با بارش ناچیز و پراکنده انتظار می رود.
وی ادامه داد: در این مدت برای سواحل استان بعدازظهر وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود و دریای عمان در نواحی شرقی به نسبت مواج خواهد بود.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: حداکثر دمای هوای استان در 24 ساعت گذشته با 41 درجه سانتیگراد بالای صفر مربوط به کنارک و راسک مرکز شهرستان سرباز و حداقل دما با 16 درجه مربوط به زابل، هامون و زهک بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.