سهیلا خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 هزار و 610 نفر در این مدت به پایگاه های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که 2 هزار و 31 نفر آنان با دارا بودن شرایط لازم موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: از هر اهدا کننده یک واحد خون دریافت می شود.
وی ادامه داد: بیشترین آمار اهدا کننده خون در این مدت با هزار و 154 واحد به زاهدان و کمترین با 129 واحد به شهرستان چابهار اختصاص دارد.
وی افزود: 141 داوطلب اهدای خون سیستان و بلوچستان در این مدت برای نخستین بار اقدام به این کار ارزشمند و انسان دوستانه کردند و بقیه اهدا کنننده مستمر بودند.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت پنج هزار و 394 واحد خون در بین مراکز درمانی سراسر استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هستند.
خسروی تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
وی حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال سن و داشتن حداقل 50 کیلوگرم وزن را از جمله شرایط اهدای خون سالم ذکر کرد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.