دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله دوم این طرح که از امروز در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز شده تا 21 فروردین ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی می شود 446 هزار کودک زیر پنج سال در سراسر این استان در این طرح قطره فلج اطفال دریافت کنند.
وی ادامه داد: اجرای این طرح خانه به خانه است و تیم های سلامت شامل افزون بر 2 هزار و 900 کارشناس بهداشتی به همراه داوطلبان سلامت دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان( دانشگاه علوم پزشکی زابل، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان) برای اجرای عملیات واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال به درب منازل مردم در همه مناطق شهری و روستایی مراجعه می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: تمامی کودکان زیر 5 سال حاضر و ساکن در سیستان و بلوچستان چه ایرانی و یا غیر ایرانی باید قطره فلج اطفال دریافت کنند.
دکتر طباطبایی از مردم استان خواست انجام واکسیناسیون فلج اطفال را جدی بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: خانواده هایی که کودک زیر پنج سال دارند اگر در زمان مراجعه تیم های سلامت در منزل حضور نداشتند حتما به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
وی افزود: مرحله نخست عملیات واکسیناسیون فلج اطفال از پنجم تا هشتم اسفند 96 در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
طباطبایی اظهار داشت: جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار از جمله فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری ها قرار دارند، همواره اولویت مسئولان بهداشتی درمانی کشور است.
وی افزود: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است؛ اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می شود.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.