عبدالرحیم کردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع ‌دستی و سوغات ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار حمایت های خوبی از صنعتگران و فعالان ساخت صنایع دستی می کند.
وی ادامه داد: برگزاری این گونه نمایشگاه ها نقش موثری در تولید و فروش کالای ایرانی دارند.
وی افزود: در نوروز امسال از 300 صنعتگر از 14 استان کشور دعوت شده تا کالای تولیدی خود را در منطقه آزاد چابهارعرضه کنند.
وی بیان کرد: در محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از سه هزار و 200 شرکت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ثبت و تاکنون بیش از 13 هزار شغل ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: کیفیت خدمات و ارائه جنس مرغوب از اهمیت زیادی برای جذب مشتری و فروش بیشتر برخوردار است و باید این امر مورد توجه تولیدکنندگان باشد.
کردی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از اقوام و قومیت‌های مختلف کشور در چابهار نشان دهنده اتحاد، وحدت، همدلی و امن بودن سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: عرضه صنایع ‌دستی و سوغات هر استان با قیمت مناسب در این نمایشگاه مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: هنر دستان زنان و مردان هنرمند سیستان و بلوچستان در این نمایشگاعرضه می شود که این امر به معرفی فرهنگ، آداب و رسوم غنی این منطقه منجر می شود.
علی حیدری منش یکی از گردشگران اهل شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی در چابهار منجر به آشنایی بهتر مسافران از این منطقه شده است.
مریم همتی یکی دیگر از گردشگران نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نخستین بار به چابهار سفر کرده ام و از برنامه های فرهنگی و هنری و به ویژه نمایشگاه صنایع دستی منطقه آزاد به همراه خانواده دیدن کردم.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.