دکتر مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از شاخص ترین فعالیت های گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که از ابتدای اسفند هر سال تا 15 فروردین اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، مسافران نوروزی و همچنین ارتقای شاخص های بهداشتی مراکز تهیه، توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و برای پیشگیری از هر گونه خطری در تمام مناطق شهری و روستایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرایی می شود.
وی افزود: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتدای طرح موفق شدند هشت هزار و 550 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی را مورد بازرسی و بازدید قرار دهند.
وی تصریح کرد: 21 مرکز عرضه مواد غذایی دارای تخلفات محرز با هماهنگی مقام قضایی پلمپ و تعطیل شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تعطیلی و پلمپ مراکز عرضه مواد غذایی پس از چند مرحله تذکر کتبی، شفاهی و سنجش میزان آلودگی ها با تجهیزات پرتابل، نمونه برداری و کلر سنجی انجام شده است.
دکتر طباطبایی اظهار داشت: همچنین بیش از چهار هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته وغیر قابل مصرف نیز از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی در حوزه دانشکده علوم پزشکی زاهدان شناسایی و معدوم شدند.
وی خاطر نشان کرد: سامانه شبانه روزی 190 پل ارتباطی میان شهروندان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی موارد را به این سامانه اطلاع دهند.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج، چابهار و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.