علیرضا جلال زایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با نوروز نمایشگاه فرهنگ های پیش از تاریخ بیابان لوت با همکاری موزه ملی ایران در زاهدان افتتاح می شود.
وی افزود: اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی سیستان و بلوچستان، برپایی بازارچه صنایع دستی و غذاهای محلی از دیگر برنامه های موزه منطقه ای جنوب شرق در تعطیلات نوروز است.
وی تصریح کرد: افزایش ساعت کاری، بیشتر کردن اطلاعات محوطه های باستانی سیستان و بلوچستان در طبقات و تغییر چیدمان آثار طبقه مردم شناسی موزه جنوب شرق از دیگر اقدامات این مجموعه برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ این استان در تعطیلات نوروز می توانند از ساعت 9 تا 20 از موزه منطقه ای جنوب شرق دیدن کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان سرزمین عجایب هفتگانه ای است که در شمال خود از کویری داغ و کشتزارهای سیستان آغاز و پس از گذر از کوهستانهای بدیع از جمله قله آتشفشان نیمه فعال تفتان در مرکز این استان و نظاره کردن باغات میوه های گرمسیری به دریای نیلگون عمان در جنوب می رسد که تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی محسوب می شود.
سیستان و بلوچستان با 11.5 درصد وسعت ایران اسلامی در کرانه جنوب شرق و همجوار با 2 کشور افغانستان و پاکستان قرار گرفته و جمعیت 2 میلیون و 800 هزاری نفری آن در 19 شهرستان با مرکزیت زاهدان زندگی می کنند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.