عبدالحمید بلوچ زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم خون گرم، مهمان نواز و دریا دل کنارک همیشه آماده استقبال از گردشگران و مسافران به ویژه در تعطیلات نوروز هستند.
وی اسکله ماهیگیری و گردشگری، ساحل زیبا و بکر در شهر کنارک، روستاهای گوردیم، پزم، باغات میوه های گرمسیری کهیر و زرآباد، چشمه بلبلوک چکردانی لاش، گلفشان تنگ، چشمه شورعین تران و روستای زیبا و منحصر بفرد درک و جُد را از جمله جذابیت های این شهرستان ساحلی عنوان کرد.
وی افزود: در تعطیلات نوروز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و نواختن ساز و دهل بلوچی از مسافران استقبال می شود.
وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر مستقر در مکان های پرتردد نقش مهمی در راهنمایی مسافران و معرفی آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه های گردشگری کنارک دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهار گفت: در بخش زرآباد ورودی از سمت استان هرمزگان خانه کپری ساخته شده که گردشگران می توانند از نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی زنده در این محل لذت ببرند.
بلوچ زاده بیان کرد: در روستای دَرَک آلاچیق هایی به سبک بلوچی آماده شده که گردشگران با خوردن غذاهای محلی در این محل خاطره خوشی را خواهند داشت.
وی اظهار داشت: گردشگران می توانند در ساحل آرام کنارک به عنوان یک استخر طبیعی ساعت ها شنا کنند.
وی گفت: در ساحل زیبای کنارک غرفه های صنایع دستی همراه با غذاهای محلی و بازارچه فروش نوروزی برای استفاده مهمانان دایر شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ساحلی کنارک از توابع سیستان و بلوچستان با 65 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور در 635 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و همجوار آب های اقیانوسی مکران واقع شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.