به گزارش ایرنا قلعه پرتغالی ها با ابعاد 26 در 54 متر ساخته شده و به دلیل اهمیت فراوان در اردیبهشت 1342 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این بنای تاریخی دارای چهار برج نیمه مدور است که کاملا دفاع از قلعه را ممکن ساخته و با 15 متر ارتفاع علاوه بر دیده بانی در مواقع توفان به عنوان چراغ دریایی عمل می کرده و وظیفه هدایت کشتی ها را عهده دار بوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قلعه پرتغالی ها در بالای تپه ای با ارتفاع 55 متر ساخته شده و در زمان قدیم این قلعه به تمام مناطق اطراف دریا و خشکی محدوده روستای تیس دید داشته است.
عبدالحمید بلوچزاده افزود: شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک مناطق تفریحی و گردشگری فراوانی دارند که برای مسافران داخلی و خارجی جذاب و دیدنی هستند.
وی گفت: علاوه بر قلعه پرتغالی ها، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، آرامگاه سید غلامرسول، حسینیه آل رسول، ساختمان های قدیمی گمرک، پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به حساب می آید.
وی بیان کرد: آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، اسکله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، کوه های مینیاتوری، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.