سید دانیال محبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با عنایت رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این منطقه به منظور اجرای این طرح؛ رونق کشاورزی و دامپروری به این نقطه از ایران اسلامی باز خواهد گشت.
وی بیان کرد: طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی در جریان سفر رئیس جمهوری در سال 93 به سیستان و بلوچستان مصوب شد.
وی ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر اینکه مانع از هجرت مردم سیستان می شود؛ بلکه مهاجرت معکوس را به دنبال دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا قبل از اجرای این طرح شاهد اتلاف بیش از 70 درصدی منابع آبی در منطقه سیستان بودیم که انتقال آب با لوله جلوی این میزان هدر رفت را می گیرد.
محبی اظهار داشت: اجرای طرح آبیاری 46 هزار هکتاری دشت سیستان سبب اشتغال بسیاری از جوانان این منطقه شده است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین در دشت سیستان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می شود.
وی افزود: طرح مدار بسته آب در منطقه سیستان با این میزان حجم برای نخستین بار در خاورمیانه است که اجرا می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آبیاری دشت سیستان با چند مشکل و چالش اساسی از جمله ناپایداری در آورد رودخانه هیرمند و اتلاف آب ناشی از تبخیر مواجه است.
محبی اظهار داشت: اجرای طرح انتقال آب با لوله به میزان بسیار زیادی مانع از اتلاف آب ناشی از تبخیر می شود.
وی بیان کرد: خشکسالی 20 ساله و آسیب های اجتماعی سبب شده تا مشاغل کشاورزی و دامداری در منطقه سیستان از بین برود.
فرماندار هیرمند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان تا کنون نتوانسته از منابع آبی چاه نیمه ها برای مصارف کشاورزی استفاده کند که انتقال آب با لوله نوید دهنده روزهای خوبی برای این منطقه است.
محمد علی پیری اظهار داشت: با اجرای این طرح کشاورزان هیرمندی می توانند از مزایای منابع آبی چاه نیمه ها بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان سحرگاه امروز/سه شنبه/ به منظور بازدید از پروژه های مختلف وارد منطقه سیستان در شمال این استان شد.
وی همچنین در بدو ورود به شمال سیستان و بلوچستان از کارگاه هامون یک بازدید و کلیات طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتاری دشت سیستان را مورد بررسی قرار داد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.