به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عبدالرحیم کردی» امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری در تهران، ارزش سرمایه گذاری های این طرح ها را 42 هزار و 817 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این موضوع بیانگر آن است که به فاز توسعه ای کشور از نقطه چابهار ورود پیدا کرده ایم.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای پذیرش سرمایه گذاری خارجی و داخلی در منطقه، پرتال سرمایه گذاری منطقه راه اندازی شد که این اقدام ما را به استانداردهای لازم برای ورود سرمایه گذاران نزدیک می کند.
وی اولویت منطقه آزاد چابهار را رسیدن از تجارت به تولید محوری دانست و افزود: با محوریت تولید در سالهای 97 و 98 بسیاری از دستاوردهای منطقه وارد فاز تولید می شوند و اصلی ترین ماموریت در حوزه تولید نیز در بخش صنایع فولاد، پتروشیمی و خط انتقال گاز خواهد بود.
کردی از توسعه دو صنعت بزرگ فولاد و پتروشیمی در چابهار خبر داد و افزود: برای این کار، کارخانه تولید فولاد با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و کوره فولاد آن، رو به اتمام است.
وی ادامه داد: در بخش پتروشیمی، از مجموع 18 واحد سایت پتروشیمی چابهار، 6 واحد مجوز زیست محیطی دریافت کرده و سه واحد نیز در دست ساخت است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چهابهار از آغاز عملیات خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار خبر داد و افزود: این پروژه با سرعت مطلوبی در دست ساخت است.
ادامه دارد...
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام **1070**6075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.