رضا اربابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از کاهش شدید بارندگی ها در چند سال گذشته که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان کشور معرفی شده بود مردم جنوب این استان بارندگی های خوبی را در مدت چهار روز شاهد بودند.
وی ادامه داد: بیشترین بارندگی در این مدت در روستاهای کتیچ و مسکوتان شهرستان فنوج به ترتیب با 61 و 56 میلی متر، توابع بمپور 50 میلی متر و توابع چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با 41 میلی متر گزارش شد.
وی افزود: بارندگی های این مدت بیشترین خسارت را به تاسیسات زیربنایی شهرستان های فنوج، نیکشهر، قصرقند و ایرانشهر وارد کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بسته شدن چندین راه اصلی و فرعی و آبگرفتگی 130 خانه روستایی را از جمله مشکلات به وجود آمده ناشی از سیلاب اخیر برای مردم جنوب این استان ذکر کرد.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با وقوع سیلاب از 6 تا 10اسفند در جنوب این استان 528 نفر از مردم شهرستان های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیروهای امدادی هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.
رسول راشکی افزود: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان سیل زدگان؛ نیروهای هلال احمر به 645 نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.
وی توزیع 106 تخته موکت، 120 دستگاه چادر امدادی، 271 تخته پتو، 168 کیلوگرم نایلون، 79 شعله فانوس و والر و 656 قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.