به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز پنجشنبه در بازدید از کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی در زاهدان بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه از سوی متولیان امر تاکید کرد.
وی خواستار احیاء کتابخانه های موجود در دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 33 هزار نفر در این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از منابع موجود در این مراکز فرهنگی استفاده می کنند.
زیدآبادی کمبود زیربناهای کتابخانه ای را از جمله مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی افزود: زیربنای کتابخانه به ازای هر 100 نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان 60 سانتی مترمربع است.
وی سرانه مطالعه کتاب در سیستان و بلوچستان را بر اساس بررسی های سال 92، 11 دقیقه و 38 ثانیه ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه میانگین مطالعه در کشور 16 دقیقه و 30 ثانیه است، این استان در مقام 29 از نظر مطالعه قرار دارد.
وی ادامه داد: وجود تنها 6 کتابخانه در 6 هزار و 500 روستای سیستان و بلوچستان برای مردم قابل قبول نیست.
زیدآبادی با اشاره به کمبودهای موجود در زمینه کتابخانه ها در سیستان و بلوچستان گفت: این کمبودها هم در زمینه سخت افزاری نظیر زیربنا، تعداد کتابخانه ها و کتاب ها و هم در زمینه نرم افزاری نظیر کامپیوتر، سیستم های جدید کتابخانه ها و ارتباطات اینترنتی است.
وی تاکید کرد: ضروری است در کنار گسترش زیر ساخت های کتابخانه ای در سیستان و بلوچستان همه دستگاهها دست در دست هم دهند تا با ارائه مشوق ها، زیباسازی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه، فرهنگ سازی و غیره سرانه مطالعه در این استان افزایش یابد.
به گزارش ایرنا 35 هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان وجود دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.