به گزارش ایرنا سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور در چابهار اظهار داشت: باید زمینه ای ایجاد شود که دغدغه اصلی و مهم جامعه، مردم و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
وی آموزش و پرورش توسعه یافته را زمینه ساز کشور پیشرفته دانست و بیان کرد: از مهمترین عواملی که می ‌توانند اهمیت آموزش و پرورش را تبیین کنند مردم و جامعه هستند که باید آموزش و پرورش را مهم بدانند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتقاد براین است؛ تا زمانی که مردم نسبت به آموزش و پرورش حساسیت پیدا نکنند تلاش‌های انجام شده اثربخشی واقعی را نخواهد داشت.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این نشست بر ضرورت عملیاتی کردن مدارس در تراز سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: در راستای تبیین مفاهیم سند تحول باید از همه ظرفیتها استفاده کرد.
نوید ادهم اظهار داشت: در سند تحول از نظر مفهومی سه مرحله را پشت سر گذاشته ‌ایم و وارد مرحله چهارم یعنی تبیین مفاهیم سند شده ایم.
وی ادامه داد : ارزیابی ما از نظر شورای عالی آموزش و پرورش این است که در این مسیر حدود ۳۰ درصد راه را با فراز و فرودهای مختلف طی کرده‌ایم.
وی افزود: در این راستا باید مدرسه را دریابیم و مفاهیم تحولی را جامعه پذیر کنیم.
وی بر استفاده از ظرفیت های مختلف مثل رسانه ها، پایان نامه های دانشگاهی، ارتباط موثر با دانشگاه‌ها، تریبون‌های مختلف و به ویژه شورای آموزش و پرورش استان ها در مسیر سند تحول آموزش و پرورش تاکید کرد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سه شاخص مهم در ارزیابی مسیر اجرای سند تحول بنیادین وجود دارد گفت: رویکرد فرهنگی تربیتی، شاخص های تمرکز زدایی و مشارکت پذیری و عمومی کردن کارها با مشارکت بخش های مختلف سه شاخص مهم در ارزیابی این مسیر محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که در سند تحول بنیادین نظارت بر حسن اجرا ضرورتی انکارناپذیر است در این راستا استان‌ها می‌ توانند با تعیین یکی از معاونان به صورت ویژه این کار را پیش ببرند.
ادهم گفت: موضوع حذف آزمون ها را در دوره ابتدایی به عنوان مصوبه ای در شورای عالی آموزش و پرورش قطعی کرده ایم زیرا اعتقاد داریم با توجه به اینکه بهترین تربیت در دوره ابتدایی و پیش دبستانی اتفاق می افتد باید دانش آموزان از هرگونه استرس و اضطراب دور باشند.
به گزارش ایرنا گردهمایی مشترک 2 روزه (16 و 17 اسفند) شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور باحضور وزیر این وزارتخانه و به میزبانی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان از عصر روز چهارشنبه آغاز شده و امروز به کار خود پایان می دهد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.