مجتبی میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود این تعداد مسافر نسبت به پارسال با پنج میلیون نفر روند افزایشی را نشان می دهد.
وی با اشاره به برنامه های نوروزی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: همزمان با نوروز امسال ویژه برنامه های مختلفی نظیر برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف، اجرای موسیقی های نواحی و استقبال اقوام و طوایف در سیاه چادرها در ورودی شهرها پیش بینی شده است.
وی گفت: 15 واحد بوم گردی برای نخستین بار همزمان با دهه فجر در سیستان و بلوچستان با اعتبار 15 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که این امر سبب رونق اقتصادی در روستاها و آشنایی گردشگران با آداب و رسوم مردم این استان می شود.
وی برگزاری بازی موج سواری در چابهار و صیادی در کنارک را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز در سواحل مکران ذکر کرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت مناطق نمونه گردشگری گفت: بیشتر مناطق نمونه گردشگری این استان دارای قابلیت های بی نظیر مانند مناظر و چشم انداز های زیبا، مناطق حفاظت شده، چشمه های آب گرم، غار و تاسیسات گردشگری و مراکز تفریحی ساحلی مجاور دریای عمان، اماکن تاریخی و باستانی هستند.
میرحسینی افزود: هم اینک 57 منطقه نمونه گردشگری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با هدف شناسایی و برآورد زیر ساخت ها مطالعات امکان سنجی طرح های عملیاتی توسعه گردشگری این مناطق انجام شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار کیلومترمربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
7316**213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.