به گزارش ایرنا حجت السلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ارزش اراضی رفع تصرف شده در استان 115 میلیارد تومان بوده است.
وی حفر چاه های غیرمجاز را یکی از مشکلات مهم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: بدین منظور 2 هزار چاه غیر مجاز در این استان در نوبت تعیین تکلیف قرار دارند.
وی افزود: ضروری است کشاورزان برای حفره چاه از طریق قانونی اقدام کنند زیرا با متخلفان برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش نظارت های دستگاه های متولی در عرصه منابع طبیعی گفت: همزمان با فصل بهار برخی افراد سودجو به غلط تصور می کنند که در این ایام نظارت ها کاهش می یابد در نتیجه اقدام به رفع تصرف اراضی یا حفر چاه غیر مجاز برای انجام کشت و کار می کنند.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تصرفات غیرمجاز موضوع را به منابع طبیعی و مراجع قانونی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز در سیستان و بلوچستان امید است منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از ظرفیت مردمی برای توسعه این فضاها بهره گیرند.
وی بیان کرد: تهدیدات جدی در منابع طبیعی و ملی توسط افراد سودجو انجام می شود که می طلبد تمام دستگاه های دست اندرکار در این زمینه همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشند.
وی ادامه داد: افراد سودجو بدانند که دستگاه قضایی و سایر دستگاه های دست اندرکار، در حفظ اراضی ملی کوتاه نخواهند آمد و با شدت با آنان برخورد می شود
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اراضی ملی از منابع کشور است و تهدید تصرف این اراضی باید از سوی دستگاه های اجرایی این استان جدی گرفته شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود .
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.