معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه غذاهای محلی، رقابت های آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرایی، اجرای موسیقی زنده و نشست های علمی در خصوص غذا از جمله برنامه های اجرایی در این جشنواره بوده است.
مجتبی میرحسینی افزود: در این جشنواره 70 شرکت کننده در قالب 37 غرفه غذاها و صنایع دستی محلی خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
وی افزود: شرکت کنندگان 30 نوع موادغذایی را در این جشنواره ارائه کردند که از هر استان سه غرفه به عنوان سفره ایرانی برتر معرفی و تقدیر شد.
وی با بیان اینکه امروزه در سفره گردشگری، غذای محلی ارزش ویژه ای یافته است، اظهار داشت: با مفهوم جدید گردشگری غذا مواجه هستیم که بعد از اسکان دومین اولویت را در طراحی بسته های سفر به خود اختصاص داده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مراسم، آداب، سنت‌ ها و رسوم رفته ‌رفته در حال فراموشی است با برگزاری این گونه جشنواره ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری می کنیم.
میرحسینی ادامه داد: گردشگران زیادی برای آشنایی با فرهنگ، لباس محلی، موسیقی متنوع، آداب و رسوم و مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان که شهره عام و خاص است به این استان سفر کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با توجه به همسایگی و اشتراکاتی که با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان داریم امکان عرضه غذای محلی و سوغات این کشورها به همراه اجرای موسیقی محلی آنان در سیستان و بلوچستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره سفر ایرانی فرهنگ گردشگری از نهم تا دوازدهم اسفند در هتل جهانگردی زاهدان برگزار شد.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.