نشست هم اندیشی با موضوع تحلیل مسائل سیاسی منطقه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت با حضور وزیر سابق اطلاعات در دانشگاه ولایت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست حجت‌‌الاسلام والمسلمین بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت ضمن خیر مقدم به حجت‌السلام حیدر مصلحی سخنران این نشست و سایر حضار گفت: زمان‌‌شناسی یعنی اینکه نسبت به تحولات نوظهور در منطقه، فهم صحیح و شایسته داشته باشیم.

وی افزود: انسان با بصیرت و زمان‌‌شناس می‌‌تواند تحلیل‌های دشمنان را آشکار و سره را از ناسره تشخیص دهد.

بامری در پایان با اشاره به اینکه اندیشمندان اسلامی همواره تحولات و مسائل جهان اسلام را مورد تایید قرار می‌‌دهند، اظهار داشت: ما باید نسبت به حوادث و رویدادهای جهان اسلام بصیرت و روشنگری داشته باشیم.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین ابطحی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر در این نشست تصریح کرد: باید همیشه در حرکت جامعه به فاصله بین خودمان و قرآن توجه داشته باشیم.

وی افزود: هر مقدار که سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما از قرآن فاصله داشته باشد به همان اندازه از مسیر سعادت و عزت دور خواهیم شد.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر عدم اعتماد به اجانب خاطرنشان کرد: اجانب را نباید محرم اسرار قرار داد زیرا اینها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به اسلام دریغ نخواهند کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات ضمن تشکر از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت بابت برگزاری این نشست ابراز داشت: وضعیتی که در منطقه وجود دارد وضعیتی است که دشمن در تلاش است در مقابل انقلاب اسلامی بایستد.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) سه ماموریت، ایجاد حکومت اسلامی، بیداری دنیای اسلام و زمینه‌‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) را برای خود و انقلاب اسلامی تبیین کرد و اظهار داشت هر سه ماموریت دارد اتفاق می‌افتند.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه به اتفاقاتی از قبیل هشت سال دفاع مقدس، پیدایش داعش و گروه‌‌های تکفیری توسط دشمنان اسلام اشاره داشت و بیان کرد: هیچ پیشرفتی بدون هزینه دادن و سختی میسر نمی‌‌شود، ما قطعاً در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی هزینه می‌‌دهیم و سختی می‌‌کشیم.

مصلحی به صحبت رییس‌جمهور آمریکا و جمع‌‌آوری 14 میلیون مقاله از اندیشمندان و هیات علمی‌‌های دانشگاه‌های آمریکا مبنی بر فروپاشی آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آینده اروپا و آمریکا در اختیار اسلام است.

وی با اشاره به برخی جنایات و سرمایه‌‌گذاری‌های آل‌سعود در هشت سال دفاع مقدس و درگیری‌های اخیر منطقه بیان کرد: عربستان به تنهایی در یکی از کمک‌هایش به داعش چهار میلیارد دلار صرف آموزش نیروهای داعشی کرد.

وزیر سابق اطلاعات در پایان به پنج هدف دشمن در فضای منطقه اشاره کرد و گفت: ابزار دشمن برای رسیدن به این اهداف نفوذ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.